Wednesday, July 23, 2008

Jangan biarkan PAS dikuasai si bodoh

"Sesiapa juga yang datang kepada kami untuk menawarkan jawatan ataupun menawarkan kedudukan yang menggiurkan, kita tidak akan terima. Kita ada prinsip, harga diri. Pimpinan PAS bukan boleh ditawarkan jawatan sedemikian," kata ketua Dewan Pemuda PAS, Salahuddin Ayub. - Malaysiakini 23 Julai 2008

Di atas ada kenyataan Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat. Tapi cuba tanya Timbalan Presiden PAS, Nasharuddin Mat Isa apa yang akan dia jawab?

Huh... kenapa dalam senarai kepimpinan PAS, ada si tolol dan bangang memegang jawatan tertinggi hingga sanggup cuba-cuba nak bincang-bincang dengan Umno? Nak sangat jawatan menteri sampai lupa susah payah perjuangan sebelum ni.

Apakah selama ini PAS bersusah payah hanya untuk berbincang dan seterusnya bekerjasama dengan Umno?

Lupakah lama dulu, bekas Mufti Selangor, Allahyarham Ishak Baharom dipecat oleh kerajaan Umno/BN kerana pertahankan Islam?

Lupakah tindakan kerajaan Umno/BN yang bersungguh-sungguh menutup dan merampas sekolah agama rakyat (SAR)?

Lupakah sebelum ini kerajaan Umno/BN halang penceramah PAS masuk masjid hingga guna polis seperti kejadian di sebuah surau di Kota Damansara tahun lepas?

Lupakah sebelum PRU12 lalu, kerajaan Umno/BN bersungguh-sungguh melanyak dan menghina PAS yang memerintah Kelantan?

Tak kan lah bertanding di Bachok pun lupa dengan serangan demi serangan yang Umno/BN lakukan terhadap PAS di Kelantan.

Tak kan lah kerana nak sangat jawatan menteri sampai lupa segala-gala yang telah Umno/BN buat sebelum ini yang banyak menghiris hati ahli-ahli PAS.

No comments: