Thursday, January 3, 2008

Makin gembira

Aku makin gembira dan selesa di ofis baru. Tiada lagi rasa tertekan sepertimana apa yang aku alami di ofis sebelum ini. Malas lagi aku nak ingat 'mimpi ngeri' di ofis lama. Namun aku tetap berterima kasih dengan apa yang aku pelajari di ofis lama, antaranya jangan pressure orang lain biarpun sudah deadline. Tenang-tenang sudah, tawakal pada Allah pastinya Dia akan tolong.

Di ofis baru, kerja aku lebih banyak dari ofis lama dan tanggungjawab aku juga lebih berat berbanding ketika di ofis lama. Namun kerana tiada tekanan yang melampau, makanya semua kerja mampu aku siapkan seperti yang dikehendaki.

Aku memang tak suka ditekan, maksud aku ditekan secara melampau. Aku akan memberontak dengan cara membuat kerja secara sambil lewa. Namun dalam sambil lewa itu, kerja akan tetap siap.

Ah... seperti yang aku katakan, aku malas nak ingat lagi apa yang pernah berlaku sebelum ini. Lebih baik aku tumpukan pada kerja aku sekarang dan pada isteri kesayangan aku Munirah.

Munirah, i love u soo much.

No comments: