Tuesday, September 9, 2008

Tujuh hari lagi...

Tujuh hari lagi menjelang 16 September. Apakah projek 16 September, salah satu P dari Projek 3P (Permatang Pauh, Parlimen, Putrajaya) akan berjaya?

Anwar tetap yakin ianya akan berjaya biarpun Barisan Nasional (BN) jelas takut lalu membawa 49 ahli parlimen ke Taiwan. Alasan yang diberikan adalah 'Lawatan Sambil Belajar'. Mereka dikatakan akan mempelajari secara dekat program pertanian yang dilaksanakan di Taiwan.

Kalau nak belajar cara pertanian kenapa tak pergi saja ke Thailand? Di sana pun teknologinya jauh lebih baik dari Malaysia. Dan kalau hanya ke Thailand kosnya lebih murah. Boleh naik bas ke Rantau Panjang atau ke Perlis. Dari rantau Panjang boleh ke Golok dan naik keretapi ke mana-mana destinasi pertanian di Thailand. Sama juga kalau masuk melalui Padang Besar.

Kenapa nak bazirkan duit rakyat untuk mengelakkan dari 16 September? Bak kata Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz, tarikh 16 September itu hanya soal teknikal, tak dapat 16 September tambah lagi dua hari 18 September pun boleh.

1 comment:

Syukree Hussain said...

tragedi 911 semakin dilupakan kerana menanti tragedi 916.

esok mungkin tragedi 910 dan lusa ulangtahun ke 7 tragedi 911.

tragedi oktober apa cerita?