Thursday, March 20, 2008

Hmmm...

satu.

PRU12 lalu, rakyat dengan jelas menolak Umno/BN. Mesej ini jelas dan aku harap sekelompok pemimpin PAS juga faham mesej rakyat ini.

Jadi, jangan cuba-cuba nak berunding dengan Umno. Jangan 'lapar' sangat nak jadi menteri. Umno tak boleh selamatkan Islam dan Melayu. Umno hanya boleh selamatkan kroni, anak dan bini saja. Harap faham... rakyat tolak Umno/BN.

Selagi ada Umno dan konco-konconya dalam BN, akan wujud masalah kaum... kononnya masalah kaum kerana puak-puak ni lah yang akan mencipta masalah kaum.

Wahai pemimpin PAS yang 'lapar' nak jadi menteri... ingat, sekarang orang Cina, India dan lain-lain sudah boleh terima PAS. Kenapa tak contohi Tuan Guru Nik Aziz yang melihat Melayu, Cina, India dan lain-lain itu adalah sama... manusia dan berasal dari keturunan sama Adam. Kenapa nak sangat berunding dengan Umno? Malam ni menang, esok pagi dah berunding dengan Umno kenapa ngok?

Melayu, Cina, India dan lain-lain adalah bangsa Malaysia. Kenapa kita nak terikut-ikut rentak tari Umno/BN yang masih mendendangkan lagu soal kaum di zaman siber ini?

dua.

Khabarnya, Khalid Ibrahim yang kini sudah bergelar Menteri Besar Selangor akan mengosongkan kerusi Parlimen Bandar Tun Razak atas alasan mahu menumpukan tugas sebagai MB.

Baguslah kalau macam tu.

Khabarnya pula, yang akan bertanding di Bandar Tun Razak nanti adalah Penasihat KeADILan, Anwar Ibrahim.

Katalah Anwar menang, maka dia akan bergelar ahli parlimen Bandar Tun Razak. Isterinya Wan Azizah kini ahli parlimen Permatang Pauh manakala anaknya Nurul Izzah ahli parlimen Lembah Pantai. Uiks... parti anak beranak ke ni?

Dah sama macam DAP, Lim Kit Siang dan anaknya Lim Guan Eng.

Kutuk Abdullah Ahmad Badawi sebab beri laluan kepada menantu dan beri gelaran kerajaan anak beranak, tapi nampaknya macam nak jadi sama juga.

Hmmm... entahlah.

No comments: